Porady

Ciekawostki o największych portalach

20 stycznia 2017, Aktualizacja 21 października 2020Lenovo

Ciekawostki o największych portalachDla wielu z nas przeglądanie zasobów Internetu to pierwsza czynność, którą rozpoczynamy swoją codzienną aktywność. Sprawdzenia skrzynki mailowej, zalogowanie na serwis społecznościowy czy też przegląd nowinek za pomocą portali informacyjnych – każdy powód jest dobry, aby zagłębić się w wirtualny świat. W sieci istnieje szeroki wybór stron, które internauci odwiedzają każdego dnia. Pośród nich są jednak takie, które stały się globalnymi markami, a ich odsłony możemy wyliczać w miliardach.

Witryną z największą ilością odwiedzin niewątpliwie jest Google. Najbardziej znanym produktem firmy jest jej wyszukiwarka, jednakże w swojej szerokiej ofercie ma również m.in. pocztę elektroniczną oraz Mapy Google. Tempo rozwoju przedsiębiorstwa najlepiej ocenić przez pryzmat ilości zapytań ich flagowego dzieła. Gdy w 1998 firma wypuściła na rynek swój pierwszy produkt, dziennie wyszukiwano zaledwie 10000 haseł. Rok później było to już 0,5 miliona, obecnie liczba ta oscyluje w okolicach 3,2 miliarda. Amerykański gigant w tej konkurencji deklasuje pozostałe wyszukiwarki, obsługując ponad 60% zapotrzebowania. Bezproblemowy przepływ danych zapewniają centra danych Google, w których potencjalnych klientów obsługuje ponad 2 miliony serwerów. Pomimo swojej ogromnej popularności oferta Google jest niedostępna w kilku krajach, z których najbardziej odczuwalna dla potentata jest blokada ze strony Chin. Globalne znaczenie serwisu potwierdza sytuacja z 2013 roku, gdy przez kilkuminutowy blackout Google ruch w sieci spadł o ponad 40%.

Portalem społecznościowym o największym zasięgu jest Facebook, który podobnie jak Google ma zablokowany dostęp do chińskiej ludności. Możliwości rozwoju na rynku azjatyckim zostały zatrzymane w 2009 roku, gdy poprzez witrynę użytkownicy publikowali nieprzychylne władzy treści. Liczba użytkowników wykazujących codzienną aktywność sięga 1,2 mld. Twitter, Instagram oraz WhatsApp wspólnie nie mogą pochwalić się taką bazą klientów, co tylko potwierdza dominację Facebook’a w tym sektorze. Każda minuta na portalu to kilkaset nowych kont, ponad 100 tysięcy nowych zdjęć zamieszczonych na profilach oraz miliony polubieni i udostępnień. Po uwzględnieniu powyższych statystyk nikogo nie powinien dziwić tak dynamiczny rozwój platformy, na której wiele firm opiera swoją działalność marketingową. Od strony technicznej za bezproblemowy przepływ informacji odpowiada 5 centrów logistycznych, w których pracują setki tysięcy serwerów. Najnowsze, szóste już centrum powstaje w Irlandii. Według zapowiedzi serwery będą zasilane w wyłącznie z odnawialnych źródeł energii, a do chłodzenia elektroniki zostanie wykorzystane powietrze z zewnątrz.

Aby dowiedzieć się więcej o prawach rządzących Facebookiem przeczytaj także ten artykuł.

Kto z nas nie zna popularnego YouTube? Portal ten jest liderem wśród serwisów umożliwiających udostępnianie nagrań wideo. Witryna posiada ponad miliard użytkowników, którzy w każdą minutę pobierają ponad 300 godzin nagrań. Portal przeszedł bardzo długą drogę, ewoluując od prostego narzędzia do dzielenia się filmami aż do oprogramowania, za pomocą którego wiele osób prowadzi regularne audycje internetowe. Wśród osób w przedziale wiekowym 18-24 YouTube jest popularniejszym środkiem przekazu niż czołowe stacje telewizyjne, dlatego dalszy rozwój portalu jest realnym zagrożeniem dla tradycyjnej telewizji. Tak wielkiego sukcesu serwisu nie przewidzieli również twórcy, którzy zostali zmuszeni do przeskalowania licznika odsłon dla najpopularniejszego wideo w historii. Klip do utworu Gangam Style zespołu PSY do tej pory został obejrzany ponad 2,7 miliarda razy, jednak liczba jego odsłon wciąż rośnie. Od października 2006 roku właścicielem YouTube jest firma Google. Jak wygląda sytuacja na rodzimym rynku portali?

Poza wspomnianą trójka największymi zasięgami, a co za tym idzie mianem najpopularniejszego serwisu informacyjnego w naszym kraju może się pochwalić grupa Onet. Liczba internautów w sierpniu 2016 wyniosła niecałe 24 miliony, a portal odświeżano ponad 7 mld razy. W porównaniu do globalnych potęg liczby nie są imponujące, jednak w skali naszego kraju jest to znakomity wynik.



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby go ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Dotychczas brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.


Komentarze do artykułu


widget instagram lenovo
widget twitter lenovo
widget facebook lenovo
widget youtube lenovo
Read previous post:
Czyszczenie buforu drukarki – HelpZone #43

Sprawdzałeś już wszystko. Podajnik papieru jest pełny, poziom tuszu na odpowiednim poziomie, ale drukarka wciąż nie działa. Co zrobić w...

Close