Porady

Lenovo gwarancja – jak ją sprawdzić?

3 marca 2020, Aktualizacja 1 kwietnia 2020Karol Kopańko

Lenovo gwarancja

Chcesz sprawdzić gwarancję swojego sprzętu? Nic prostszego – podpowiadamy, jak najszybciej sprawdzić gwarancję Lenovo i uzyskać pomoc w razie problemów.

Przy zakupie sprzętu elektronicznego często możemy znaleźć informację, że jest on objęty “ograniczoną gwarancją”. Owo ograniczenie budzi czasem wątpliwości. Dlaczego ograniczoną a nie pełną? W praktyce oznacza to, że producent sam formułuje udzieloną gwarancję, a tym samym określa pewne warunki, które muszą zostać spełnione, by klient mógł skorzystać z naprawy lub wymiany produktu. W przypadku laptopów ograniczenia te mogą dotyczyć np. utraty lub uszkodzenia danych czy działania zainstalowanego przez użytkownika oprogramowania. Pełne warunki dokumentu „ograniczona gwarancja Lenovo” znajdziesz w tym linku.

Okres gwarancji

Długość gwarancji Lenovo zależy przede wszystkim od rodzaju i konfiguracji sprzętu. Minimalny czas trwania gwarancji to 12 miesięcy i może się on różnić w zależności od nabytego produktu. Przykładowo, wszystkie baterie, rysiki, pióra cyfrowe oraz inne akcesoria można bezpłatnie naprawić w ciągu 12 miesięcy. To domyślna długość gwarancji, o ile w umowie nie zapisano inaczej. Również czas naprawy może się różnić w zależności od serii produktu. Dla serii biznesowych to 3-4 dni robocze, dla serii konsumenckich zaś do 2 tygodni, choć jest to również uzależnione od dostępności części zamiennych. 

Czy sprawdzenie gwarancji Lenovo jest trudne?

Zawsze przy zakupie oryginalnego sprzętu Lenovo z legalnego źródła powinniśmy otrzymać kartę gwarancyjną. To na niej możemy sprawdzić wszystkie szczegóły dotyczące naszego sprzętu. Wiadomo jednak, że w praktyce, przy mobilnym trybie pracy i życia, często nie mamy ich pod ręką w momencie, gdy potrzebujemy pomocy. Z myślą o takich sytuacjach Lenovo udostępniło przejrzystą ścieżkę, dzięki której można szybko uzyskać informacje o naszym sprzęcie. Gdy otworzymy stronę wsparcie techniczne Lenovo na naszym laptopie, narzędzie samo wykryje jego model, konfigurację i wyświetli status gwarancji.

Z poziomu strony można również sprawdzić wersje sterowników i pobrać aktualizację. Dzięki temu część problemów da się wyeliminować już na tym etapie. Jeśli wciąż coś będzie nie tak, narzędzie online przeprowadzi diagnostykę sprzętu, która wykaże, czy na pokładzie mamy jakąś awarię. Ostatnim krokiem jest zaś pomoc konsultanta, który posłuży radą za pomocą połączenia telefonicznego, maila czy czatu.

Więcej pisaliśmy na ten temat w artykule o Lenovo support.

Czy gwarancja Lenovo działa za granicą?

Podróże z laptopem i praca zdalna z różnych miejsc na całym świecie stały się elementem współczesnego stylu życia. Część z was zastanawiała się pewnie, co w sytuacji, gdy problemy ze sprzętem pojawią się, gdy będziemy za granicą. Czy gwarancja obowiązuje również w innych krajach? Owszem. Produkty Lenovo można naprawić w ramach Międzynarodowej Gwarancji Lenovo. Jeśli chcemy to zrobić będąc w innym kraju, należy się skontaktować z lokalnym autoryzowanym partnerem biznesowym. Naprawa będzie jednak możliwa jedynie w przypadku modeli dostępnych w tym kraju. Możemy to sprawdzić na stronie IWS. Tutaj również system automatycznie wykryje nasz model laptopa i wyświetli listę krajów, kontaktów i innych informacji dotyczących serwisu. Jeśli chcemy skorzystać z usługi, powinniśmy być również przygotowani na to, że zostaniemy poproszeni o przedstawienie dowodu zakupu sprzętu.

Specjalne programy gwarancyjne Lenovo

Ograniczona gwarancja Lenovo to nie wszystko możemy znaleźć również dodatkowe programy gwarancyjne. Pierwszym z nich jest Premium Care dla produktów Lenovo Legion lub Lenovo Yoga serii 500/700/900. Po zarejestrowaniu zakupu na stronie akcji promocyjnej (najpóźniej 30 czerwca 2020 roku) Lenovo zobowiązuje się do jego naprawy w ciągu 5 dni roboczych. W przeciwnym wypadku klient dostanie zwrot wartości zakupu oraz naprawiony sprzęt. Drugim programem jest dedykowany użytkownikom biznesowym Premier Support, w którym za dodatkową opłatą można uzyskać najszybsze wsparcie – włącznie z gwarancją darmowego przyjazdu serwisanta następnego dnia roboczego.



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby go ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Dotychczas brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.


Udostępnij

Karol Kopańko

Dziennikarz Spider’s Web, redaktor Sonda 2 i współpracownik wszelkiej maści mediów: od papierowych, przez online’owe, po telewizyjne. Współautor książki o bitcoinie: „Bitcoin. Złoto XXI wieku”. W swoich artykułach stara się przedstawić zmieniającą się rzeczywistość „zwykłego Kowalskiego” pod wpływem technologii.

Powiązane Artykuły

Y jak... zmiana pokoleniowa, czyli idealny laptop dla millenialsa

Lenovo

Lenovo support? Poznaj 3 kroki do rozwiązania – nowe narzędzie od Lenovo

Lenovo

Nowa oferta laptopów ThinkPad

Lenovo

Komentarze do artykułu


widget instagram lenovo
widget twitter lenovo
widget facebook lenovo
widget youtube lenovo
Przeczytaj poprzedni wpis:
Y jak… zmiana pokoleniowa, czyli idealny laptop dla millenialsa

Nie lubią monotonii i schematów. Cenią sobie rozwój, możliwość podróżowania, a przy tym chcą być zawsze online. Jaki więc powinien...

Zamknij