Stało się. 30 października 2014 roku Lenovo sfinalizowało przejęcie Motorola Mobility od Google. Co takie połączenie dwóch gigantów oznacza dla nas i czego możemy się spodziewać w najbliższej przyszłości?
1. Lenovo od dzisiejszego ranka staje się znaczącym graczem na rynku smartfonów.
Przejęcie marki Motorola i oferty innowacyjnych smartfonów, takich jak modele z serii Moto X, Moto G, Moto Ei DROIDTM, a także planowanych produktów marki Motorola, zapewnia Lenovo trzecie miejsce wśród największych światowych producentów smartfonów.
Motorola będzie działać w strukturach Lenovo jako spółka w pełni zależna. Siedziba Motoroli pozostanie w Chicago. Dzięki finalizacji przejęcia grupa Lenovo zyskała nową spółkę zatrudniającą niemal 3500 pracowników z różnych krajów — w tym około 2800 z USA.
2. Motorola i Lenovo mają wspólną historię w tworzeniu innowacji.
Kluczem do ostatnich sukcesów marki Lenovo była nasza chęć do tworzenia nowych, innowacyjnych produktów (patrz: seria YOGA!). Podobnie Motorola – od samochodowego radio z lat 30. do pierwszej na świecie komórki na rynek komercyjny w latach 80, od Razr & Droid do Moto X, Motorola udowadniała, że ma dużo do powiedzenia w zakresie wprowadzania nieszablonowych, nowoczesnych rozwiązań.
3. Obaj giganci również mają swój udział w eksplorowaniu przestrzeni kosmicznej.
Kiedy Neil Armstrong wykonał pierwszy krok na srebrnym globie, jego słynne słowa „To jest mały krok człowieka, ale wielki skok dla ludzkości” zostały przetransmitowane na Ziemię za pomocą radiowego transpondera Motoroli. Z kolei laptopy ThinkPad są jedynymi, które mogą być używane na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS).
4. Produkty Lenovo oraz Motoroli wspaniale się uzupełniają i współpracują.
Zapewne wielu z Was zna Moto X, ale czy widzieliście nowy Moto 360? Piękny smartwatch, który idealnie sprawdzi się w duecie z produktami z linii ThinkPad czy Yoga Tablet.
5. Miłośnicy Motoroli szybko znajdą wspólny język z fanami Lenovo – szczególnie wielbicielami serii ThinkPad.
Kiedy ogłaszaliśmy to przejęcie zauważyliśmy duży odzew ze strony fanów Motoroli, którzy byli podekscytowani tym, jak dalej potoczą się losy ich ulubionej marki. To ten sam rodzaj pasji, który uwielbiamy oglądać w naszej społeczności Lenovo!
Komentarze do artykułu