Newsy

Lenovo wchodzi na rynek rozwiązań dla dużych firm

27 listopada 2013, Aktualizacja 29 listopada 2013Lenovo

fot. Lenovo

fot. Lenovo

Rynek biznesowy to nie pierwszyzna dla Lenovo. W końcu seria laptopów ThinkPad jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na tym polu, a w 2008 roku do oferty producenta weszły też pierwsze serwery dla MŚP.

Teraz Lenovo chce jednak zdobyć udziały też na rynku czystego enterprise, czyli dużych przedsiębiorstw. W tym celu powstał dział Enterprise Product Group (Lenovo EPG). Logiczne, że swoje starania producent zaczyna od centrów danych. Przygotowania do tego ruchu rozpoczęto jeszcze w ubiegłym roku, podpisując umowę joint venture z produkującą m. in. nośniki danych spółką EMC.

Darrel Ward, wiceprezes do spraw marketingu w Lenovo EPG, upatruje potencjalnych klientów, w grupie firm, które decydując się na postawienie serwerów nie chcą wiązać się na lata i zdawać na łaskę jednego dostawcy.

Rynkowi eksperci podkreślają, że Lenovo jest bardzo mocnym graczem w kategorii komputerów PC, a to i mariaż z EMC daje nadzieję także na powodzenie w kategorii rozwiązań dla dużych firm. Tym bardziej, że chcąc znaleźć dla siebie miejsce na tym rynku Lenovo zaproponowało poziom cenowy określany przez potencjalnych klientów jako „rozsądny”.

Jako spora zaleta oceniana jest też duża elastyczność w kwestii łączenia samych serwerów z oprogramowaniem, co nawiązuje do tego o czym wspomniał Ward. Jeśli taka jest wola klienta, producent może bez problemu dostarczyć czyste szafy serwerów, bez preinstalowanych aplikacji i systemu operacyjnego, ale uzbrojone w szereg przydatnych sterowników. Ezra Gottheil z Technology Business Research, przyznaje, że nie jest to popularny schemat wśród producentów tego typu rozwiązań i że to właśnie doświadczenia z rynku małych i średnich przedsiębiorstw może przesądzić o powodzeniu Lenovo EPG. Firma wie bowiem co to elastyczność i reagowanie na potrzeby klienta, o czym wielcy gracze rynku enterprise mogli już dawno zapomnieć.

Gottheil podkreślił też, że mimo różnic obu branż, marka ThinkPad przemawia na korzyść rozwiązań serwerowych Lenovo. Spora część kadry zarządzającej to bowiem użytkownicy stacji roboczych i laptopów Lenovo. Wybierając się na zakupy serwerów zabierają ze sobą odrobinę zaufania do producenta jako takiego, mimo iż dopiero zaczyna on swoją przygodę z rozwiązaniami tego typu.



Udostępnij

Komentarze do artykułu

Komentarze


widget instagram lenovo
widget twitter lenovo
widget facebook lenovo
widget youtube lenovo
Przeczytaj poprzedni wpis:
Kolejny świetny wynik finansowy Lenovo

30 września Lenovo zamknęło drugi kwartał roku fiskalnego 2013/2014. Ten szczególny dzień może być powodem do obaw. W Lenovo jednak wyniki...

Zamknij