Lenovo TAB 2 A10-30L - Pytania początkującego użytkownika

05 cze 2017, 10:57
Frazes

Frazes

Początkujący User 1 posty 25 pkt.

Lenovo TAB 2 A10-30L - Pytania początkującego użytkownika

05 cze 2017, 10:57
Witam Wszystkich !

Właśnie zakupiłem tablet Lenovo TAB 2 A10-30L i mam kilka pytań co do jego użytkowania.

Wiem, że dla tych, którzy na co dzień używają tabletów moje pytania mogą wydać się "lamerskie", ale tak się składa, że jest to mój pierwszy w życiu tablet (i w ogóle urządzenie z systemem android) i mimo wieloletnich doświadczeń z komputerami z windows tutaj mam pewne wątpliwości, które chciałbym wyjaśnić.

1. Próbowałem uruchomić komórkową transmisję danych, ale mimo prawidłowo wcześniej aktywowanej i zainstalowanej karty sim "Plus Internet Na Kartę" (w prawym górnym rogu widać rodzaj sieci i siłę sygnału) strony internetowe w przeglądarce "Chrome" się nie wyświetlają. Sprawdzałem ustawienia punktów dostępowych i różne rodzaje sieci, ale nic to nie pomogło, za to po zmianie połączenia na sieć wifi oczywiście wszystko działa. Byłbym wdzięczny za opis krok po kroku jak tą komórkową transmisję danych aktywować w tym tablecie???

2. Czy da się wysyłać i odbierać na tym tablecie kody ussd, żeby np. sprawdzać stan konta karty sim??? Na logikę powinno wystarczyć zainstalowanie w tablecie jakiejś aplikacji typu "Simple Dialler" (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aamir.simpledialler&hl=pl), ale wiem już, że w różnych sprzętach komputerowych logika nie zawsze jest najlepszym doradcą i dlatego wolę zapytać :) .

Na razie to wszystko, ale jeśli będę miał kolejne pytania, to pozwolę sobie je w tym wątku dopisać :) .

Pozdrawiam.

Re: Lenovo TAB 2 A10-30L - Pytania początkującego użytkownika

08 cze 2017, 20:08
Maxter06

Maxter06

Wielki Procesor 191 posty 423 pkt.

Re: Lenovo TAB 2 A10-30L - Pytania początkującego użytkownika

08 cze 2017, 20:08
Witam,
Jeśli chodzi o transmisję krok po kroku to:
Włączamy telefon (to tak na dobry początek :D )
Sprawdzenie w pasku czy widnieje ikonka zasięgu sieci komórkowej
Czy w ogóle karta SIM jest zamontowana w urządzeniu (czy nie ma przekreślenia, lub X),
Czy widnieją tam ikona do przesyłu danych symbol H, E lub 3G, czy może tylko 2G (co prawda wolniejsze i chyba mało wydajne przy korzystaniu z Map Google czy Internetu).

Czy nie jest włączony tzw. Tryb samolotowy (trybu offline) powodujący wyłączenie dostępu do sieci komórkowej (opcja dostępna najczęściej po chwilowym przytrzymaniu przycisku Zasilania/odblokowania), ale można korzystać z WiFi.
Czy internet jako usługa jest aktywna u operatora komórkowego.
Zdaje się, że najważniejsze to sprawdzić >> Ustawienia >> Sieci zwykłe i bezprzewodowe (+ więcej) >> Sieci komórkowe >> zaznaczyć Komórkowy transfer danych (Włącz transmisję danych przez sieć komórkową) czy Włącz przesył danych.
Sprawdzenie czy Internet i usługi transferu danych lub MMS są aktywne/skonfigurowane np. zakładka Xperia (w Ustawieniach) >> Ustawienia Internetu (Pobierz ustawienia dla Internetu i wiadomości MMS). Po wykonaniu tej czynności po kilkunastu sekundach ustawienia Internetu będą już dostępne – zapewne pojawi się także symbol H, 3G itp. w pasku z ikoną zasięgu.
Sprawdzenie czy i jaka aplikacja na Android mogłaby nam blokować dostęp do transmisji danych, np. Android Firewall, Mcafee, Avast itp. czy program APN/APN Switch – służący do blokady Internetu. Lub inne programy wyłączające lub blokujące transfer danych
Jeśli to nie przynosi skutku kolejno można próbować.

Może przejść w inne miejsce, aby zwiększyć zasięg. Może zadzwonić do operatora i zapytać, czy nie ma jakiś problemów z transmisją danych w sieci.
Restart telefonu – wyłączyć – włączyć telefon/tablet + wyciągnąć na chwilę baterię czy wcisnąć przycisk off lub inny (w przypadku niewymienialnej baterii)
Gdy nie działa tylko dana aplikacja – należy spróbować ponownie ją zainstalować ówcześnie odinstalowując obecną.

Zdarzało się, że obecna wersja źle się zainstalowała należy ja przeinstalować. Lub z jakiejś przyczyny najnowsza wersja aplikacji (np. Google Maps) nie jest kompatybilna z waszym urządzeniem lub zawiera jakiś błąd.
Reset telefonu, czyli przywrócenie ustawień fabrycznych – wszelkie ustawienia aplikacji, SMSy, powiadomienia, kontakty itp. będą usunięte z urządzenia. Pozostaną tylko dane takie jak zdjęcia, filmy, pliki w pamięci wbudowanej lub np. karcie Micro SD. Cenne dane warto zsynchronizować z kontem Google lub za pomocą aplikacji Backup lub podobnej.
Może aktualizacja urządzenia do najnowszej wersji systemu Android.

Więcej informacji na ten temat
blog.ravns.net

Pozdrawiam
  • Brak nieprzeczytanych postów
  • Nieprzeczytane posty
  • Wątek zablokowany
  • Wątek przeniesiony
widget instagram lenovo
widget twitter lenovo
widget facebook lenovo
widget youtube lenovo