html input[type=radio]

10 wrz 2015, 19:35
green123467

green123467

Początkujący User 2 posty 0 pkt.

html input[type=radio]

10 wrz 2015, 19:35
Witam, tworzę stronę na mój prywatny serwer i mam taki problem z inputem typu radio otóż chodzi oto że tworząc taki skrypt przykładowy:

Kod:
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
<form>
<input type="radio">
<input type="radio">
</form>
</body>
</html>

i po załadowaniu gdy zaznacze pierwszy input[type=radio], a potem drugi wtedy ten pierwszy powinien się odznaczyć, a tak się właśnie nie dzieje. Do testów używam przeglądarki mozilla firefox (iceweasel) na systemie kali linux 2.0.

Niedziała również na kali linux 1.0.6 i przeglądarce chromium.

czy to może być problem w systemie, czy w przeglądarce?
Próbowałem rozwiązać problem, kombinowałem i nic to nie dawało.

proszę o pomoc.

Re: html input[type=radio]

10 wrz 2015, 19:53
Nozownik35

Nozownik35

Aktywny Gracz 470 posty 121 pkt.

10 wrz 2015, 19:53
Nie znam się dobrze na skryptach ale czy nie powinieneś zamykać <input type="radio"/> ??

10 wrz 2015, 19:55
Użytkownik nieaktywny

Użytkownik nieaktywny

Aktywny Gracz 1433 posty 184 pkt.

10 wrz 2015, 20:47
grzemach

grzemach

Wielki Procesor 2572 posty 1569 pkt.

10 wrz 2015, 20:47
Z jednej grupy wybór:
<input type="radio" name="group1">
<input type="radio" name="group1">

Dodatkowo z drugiej grupy wybór:
<input type="radio" name="group2">
<input type="radio" name="group2">

name="zawartość" musi być taki sam w grupie z której masz wybierać. Ma być inne dla kolejnych przycisków

Nozownik35 napisał(a):
Nie znam się dobrze na skryptach ale czy nie powinieneś zamykać <input type="radio"/> ??

W html 4.01 nie jest konieczne zamykanie znaczników. W XHTML już tak. Acz, dobrym zwyczajem jest ich zamykanie. To też zależy w którym miejscu (i czy w ogóle) dodasz <label> itd.

11 wrz 2015, 07:11
green123467

green123467

Początkujący User 2 posty 0 pkt.

11 wrz 2015, 07:11
Kod:
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
 <form>