[Thinkpad Yoga 260] - uciążliwe "zamrażanie ekranu"

02 kwi 2019, 21:20
Criner

Criner

Początkujący User 1 posty 0 pkt.

[Thinkpad Yoga 260] - uciążliwe "zamrażanie ekranu"

02 kwi 2019, 21:20
Szanowni Forumowicze,

Zgłaszam się z prośbą o pomoc, ponieważ sam już do końca nie wiem co jeszcze mogę zdziałać. Na początek opiszę w czym problem.

Odkąd pamiętam, mam taką przypadłość w laptopie, że ekran jakby "zamraża" się. Wygląda to, jakby się komputer zawiesił, bo nawet nie można kursorem ruszyć. Jednakże, trwa to ułamek sekundy, a po odwieszeniu wszystkie akcje wykonane w czasie zawieszenia pojawiają się na ekranie. Przykładowo ekran się zawiesza, klikam przycisk startu i przemieszczam kursor w lewy górny róg, a po odwieszeniu menu start się pojawi i kursor właśnie będzie w lewym górnym rogu (mam nadzieję, że zrozumiale opisałem w czym problem).

Próbowałem już wielu rzeczy - w tym nawet wysyłałem sprzęt do autoryzowanego serwisu. Niestety, usterki nie stwierdzono, a jedyne co miałem napisane na załączonym dokumencie, to wykonanie 24h testów.

Co dokładnie wykonałem zamieszczam poniżej na podstawie zgłoszenia które pisałem:

"Istota problemu:
Chwilowe "zawieszenie" się ekranu. Trwa to od ułamka sekundy w górę. Najczęściej są to krótkie lecz uciążliwe zawieszenia. Korzystam z komputera do pisma ręcznego i średnio jak ekran się zawiesi podczas pisania, to trwa to tyle co napisanie w połowie lub całości kilkuliterowego słowa. Po odwieszeniu ekranu słowo natychmiast pojawia się na nim w całości. Tak jakby ekran nie przyjmował przez chwilę żadnych akcji, a potem natychmiast wszystkie zastosował. To samo dzieje się również podczas korzystania z przeglądarek, edytorów tekstu, API programistycznego, klienta poczty, przeciągania jakichś plików między folderami czy nawet zwykłej jazdy kursorem po ekranie. W najgorszym przypadku zawieszenie trwa kilka dłuższych chwil i wtedy żeby wszystko wróciło do normy, zamykam pokrywę (uśpienie), po czym ją otwieram, loguję się na swoje konto i już wszystko gra. Po reinstalacji systemu zacząłem nawet widzieć (i nie tylko ja) ułamkowe wyłączanie i włączanie się matrycy.

Kilka spostrzeżeń:
1. Komputer jest po reinstalacji systemu. Zainstalowałem jedynie najpotrzebniejsze aplikacje: Thunderbird, Chrome, pakiet office, OneDrive i kilka mniejszych programów/edytorów developerskich oraz sterowniki ze strony producenta.

2. Wszystkie sterowniki były na bieżąco aktualizowane - wraz z BIOS'em.

3. Stosowałem się również do zalecanych ustawień zasilania, które zostały mi zasugerowane przez Państwa w poprzednim wątku mailowym - problem nadal występuje.

4. Nie ma znaczenia, czy korzysta się z niego na zasilaniu sieciowym czy z baterii.

5. W aplikacji Lenovo Vantage korzystałem z okresowych testów sprzętu. Od jakiegoś czasu zdarza się, że test dysku trwa bardzo długo i muszę ponownie uruchomić aplikację, lub powtórzyć testy, ponieważ test dysku nie przechodzi. Miało to miejsce zarówno przed formatem jak i po.

6. Wydaje mi się, że nigdy nie widziałem, aby problem występował w jakiejś aplikacji pełnoekranowej (jakaś casualowa gra, film na pełnym ekranie).

7. Myślę, że problem jest nieco grubszy, ponieważ znalazłem ten wątek dotyczący dokładnie tego modelu z identycznymi symptomami. Wykonałem większość akcji jakie polecali sobie tutaj użytkownicy, lecz bezskutecznie: https://forums.lenovo.com/t5/ThinkPad-S ... -p/3349713
"

No i właśnie odnośnie punktu 7) - są takie problemy i to nie jest jakiś mój wymysł. Problem zapewne w tym, że trudno coś takie po prostu pokazać, bo nie dzieje się to na zawołanie, a kilka razy w ciągu dnia jak już wyżej napisałem...Jednakże komputer wrócił z serwisu, zacząłem normalnie korzystać i już miałem kilka takich właśnie zawieszeń.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim i może jakoś pomóc? Mogę jeszcze dzwonić na infolinię lenovo i próbować coś zdziałać jeśli tylko mam jakąś szansę na pozbycie się tej niedogodności. Miałem przedłużaną gwarancję na laptopa, lecz zostało mi jej niecały miesiąc. Bardzo proszę o informację jeśli ktoś tylko ma pomysł co może być przyczyną i jak można rozwiązać ten problem.

Pozdrawiam.
  • Brak nieprzeczytanych postów
  • Nieprzeczytane posty
  • Wątek zablokowany
  • Wątek przeniesiony
widget instagram lenovo
widget twitter lenovo
widget facebook lenovo
widget youtube lenovo