Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 11:31
bogna60

bogna60

Początkujący User 9 posty 0 pkt.

Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 11:31
Witam. Zrobiłam reset laptopa bo podczas pracy zamykał się do ekranu startowego (nie mogłam się zalogować do różnych witryn bo się blokował informacja brak odpowiedzi i zamykał się. Po resecie nie startuje vindows. Odpala się pokazuje się napis lenovo kręci kółko ,pojawia się napis: scaning and reparing driwer (D) 100% complete i jeszcze chwilkę pokręci i zamyka się i gaśnie po sekundzie może sam się włącza i historia się powtarza. Proszę o pomoc laptop jest na gwarancji i nie wiem co robić. Nie potrafię wywołać do trybu awaryjnego F8 nie działa.

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 13:44
admin

admin

moderator 1065 posty 35 pkt.

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 13:44
Obok gniazda słuchawkowego (jack) powinnaś znaleźć przycisk NOVO. Wciśnij go czymś cienkim, a komputer powinien się uruchomić i wyświetlić Ci kilka opcji. Prawdopodobnie za pomocą którejś z nich będziesz w stanie wejść w tryb awaryjny.

Ciężko powiedzieć, co spowodowało awarię, którą opisujesz. Być może dysk wyzionął ducha. Najłatwiej byłoby to sprawdzić wymontowując dysk i sprawdzając go na innym sprzęcie. Opcja ta jednak prawdopodobnie odpada, ponieważ sprzęt jest nadal na gwarancji.

Może jest to problem samego Windowsa - w takiej sytuacji możesz spróbować naprawić system za pomocą bootowalnego pendrive'a.
Jeśli to nie pomoże, to pozostaje odesłanie komputera na naprawę gwarancyjną.

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 14:34
bogna60

bogna60

Początkujący User 9 posty 0 pkt.

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 14:34
Dzięki za szybką odpowiedź sprawdzę z trybem awaryjnym. Weszłam w BIOSa i pierwszej zakładce informacyjnej wyczytałam : Hard disc1 Not Installed a hard disc 2 jest czyli być może w ogóle vindows nie został zainstalowany :( .

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 15:55
admin

admin

moderator 1065 posty 35 pkt.

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 15:55
Masz 2 dyski w tym laptopie? Jakie? Na którym był zainstalowany system?
Mogłabyś podać dokładną specyfikację swojego sprzętu?

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 17:50
bogna60

bogna60

Początkujący User 9 posty 0 pkt.

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 17:50
to jest notebook lenovo v110-15IAP 80TG012YPB N3350 4G 1T 15,6 W10
a o dyskach przeczytałam w informacji z BIOS, hard disc1 not instaled hard disc 2 ST 1000LMO35-1RK172 no i gdy robiłam reset to faktycznie pytało mnie z którego dysku chcę reset. Chciałam coś ruszyć z BIOSa zmieniając rozruch czy to z tego dysku który jest ,czy to z pendrava na którym mam vindowsa z innego kompa, nic tak jakby się zawiesił i ciągle to samo, awaryjny też ne ruszył.

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 19:46
admin

admin

moderator 1065 posty 35 pkt.

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 19:46
Hmmm... Ten model fabrycznie był wyposażany tylko w jeden dysk - właśnie HDD 1TB.
Czy możesz nam pokazać jakieś zdjęcie z tego widoku BIOS, z którego odczytujesz te informacje?

Dziwi mnie również fakt, jakoby laptop nie chciał się zbootować z pendrive'a.
Zaś fakt, że tryb awaryjny nie działa, wskazuje na to, że system jest całkowicie uszkodzony.

Pokaż nam proszę ustawienia swojego BIOSa - wtedy, mam nadzieję, uda się nam coś doradzić :)

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 21:13
bogna60

bogna60

Początkujący User 9 posty 0 pkt.

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 21:13
[img]C:\Users\bogusia\Desktop[/img] nie wiem czy się otworzy

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 22:59
admin

admin

moderator 1065 posty 35 pkt.

Re: Lenovo V 110 (15)

14 kwi 2019, 22:59
Tak się niestety nie otworzy :)
Musisz wrzucić te zdjęcia na jakiś hosting, np. ten, a następnie wkleić tutaj linka.

Re: Lenovo V 110 (15)

15 kwi 2019, 08:40
bogna60

bogna60

Początkujący User 9 posty 0 pkt.

Re: Lenovo V 110 (15)

15 kwi 2019, 08:40
Obrazek

Re: Lenovo V 110 (15)

15 kwi 2019, 15:42
admin

admin

moderator 1065 posty 35 pkt.

Re: Lenovo V 110 (15)

15 kwi 2019, 15:42
Ok, dzięki.
Teraz powinniśmy się skupić na tym, dlaczego Twój laptop nie chce zbootować się za pomocą pendrive'a.
Po pierwsze - upewnij się, że masz poprawnie stworzony pendrive. Jakiego masz Windowsa? Skąd go masz?

Po drugie - jeśli pendrive z systemem jest okay, to czy jest on widoczny w zakładce Boot? Czy w zakładce Configuration masz opcje USB Boot? Jeśli tak, powinna być ona ustawiona na Enable. Zaś sam pendrive powinnaś dać na samą górę listy boot.
Jeśli nadal będą problemy to wyłącz opcję Secure Boot.

Na marginesie - widzę, że nie masz najnowszej wersji BIOS. Gdy już poradzimy sobie z Twoim problemem to sugerowałbym dokonać aktualizacji :)
  • Brak nieprzeczytanych postów
  • Nieprzeczytane posty
  • Wątek zablokowany
  • Wątek przeniesiony
widget instagram lenovo
widget twitter lenovo
widget facebook lenovo
widget youtube lenovo