windows 10 problem z instalacja na ssd dysku.

08 kwi 2016, 02:18
raddko93

raddko93

Początkujący User 3 posty 0 pkt.

windows 10 problem z instalacja na ssd dysku.

08 kwi 2016, 02:18
Cześć niedawno kupiłem laptopa Lenovo Y700-15 z dyskiem ssd i mam problem z zainstalowaniem windowsa 10 na tymże dysku. Powiem szczerze, że nie znam się na instalowaniu systemów, ale trochę poszukałem i podobno chodzi o zmianę jakiegoś kontrolera dysku w biosie. Problem jest taki ze nie wiem czy mój bios jest okrojony czy coś, ale tej opcji nie ma tam. Bardzo potrzebuję pomocy, bo już po prostu nie mam do tego siły.

Treść błędu to :Windows cannot be installed to this disk. This computer's hardware may not support booting to this disk. Ensure the disk's controller is enabled in the computer's BIOS menu.'

Jeśli macie jakieś sugestie to byłbym wdzięczny. Mogę oczywiście załączyć jakieś screeny czy cokolwiek co jest potrzebne.

Re: windows 10 problem z instalacja na ssd dysku.

08 kwi 2016, 10:55
grzemach

grzemach

Wielki Procesor 2568 posty 1569 pkt.

08 kwi 2016, 10:55
Problemem jest "secure boot" - on zabezpiecza komputer. Blokuje również uruchomienie komputera z pendriva/płyty - należy więc go wyłączyć, aby to zrobić:

Wchodzisz do BIOSu (https://www.youtube.com/watch?v=6q6vbZ5J4-k lub F12 na samym początku po uruchomieniu komputera), przechodzisz do zakładki "Boot":
- Secure boot - Disabled
- boot list options - zmieniasz na "legancy" lub coś podobnego

W zakładce "Security" jest też:
- Secure boot mode: "Standard" jako domyślne.
Jeśli zmiana w "Boot" się nie powiedzie - zmień tutaj też.

To powinno pozwolić uruchomić instalację z pendriva/płyty - po skończonej instalacji możesz wrócić do poprzednich ustawień.

08 kwi 2016, 12:43
raddko93

raddko93

08 kwi 2016, 12:43
@misiarczyk ten 1 artykuł nie bardzo pomógł, ale za to 2 jest ciekawy, spróbuję zainstalować system wg niego, podobno dzięki temu komputer jest znacznie wydajniejszy.

@grzemach